Wednesday, October 3, 2012

Mana pergi..lama menyepi?

assalamualaikum..

sekalian kalian..ku di sini sibuk dengan urusan anak2 dan tugasan2. Maklumlah line internet sekarang hanya di rumah. Jadi masa di tempat kerja memang fokus pada kerja sahaja..walaupun kt sekolah ada wifi tapi malas snak ngadap lappy..pernah jugak terlintas nk guna HP pintar..tp kata..nanti dulu lah..hp yang ada guna ja selagi tak rosak..huhu..tp bagus jugak bajet 2013 br2 ni..pengguna dewasa yang guna telefon pintar dapat 200 hengget...huh..tp adakah saya layak yerk..huhu kalu ikut besday layak lagi nih..bln 12 nih br 30 an..tp apa pun fikirkan ada keburukan dan kebaikannya..kadang rasa mcm bagus jugak bila kerajaan galakkan macam tu..tp ada jugak yang tak bagusnya bila terlalu taksub jd pengguna telefon pintar..pendek kata gunakanlah dengan sebaik2nya..jangan lah sampai pergi majlis kematian pun masih duk taksub ngadap HP jugak..daripada niat nak hormat jenazah si mati dan menginsafi dah jadi lain..kadang kita lupe kan..tengok benda ni macam simple..tapi hakikatnya bila dah leka bende2 simple pun kita lupe..so ingat2kan la sesame kita..ops..sudah cukup di sini hal telefon PINTAR..

hal menyepi ni pasal saya uruskan anak saya si keil tu.dia tak sihat..pulun sebulan jugak lah saya diuji..tapi takpelah..ujian sikit ja dah nk giveup..nama pun anak kan..sakit deman ke bertabah sajalah..tapi syukur sejak guna ubat homepathy Ahmad Shafiy semakin pulih..semakin nampak sakitnya berkurangan..saya pun tak susah macam dulu lagi..syukurlah banyak2 pada Allah..

sejak dia sakit bertimbun2 ubat kat umah..tak tau la mcm2 jenis klinik..homepathy..beratus ringgit juga untuk si kecil..apa yang saya harapkan dia terus sihat..duit boleh cari..tp anak bujang saya tu sorang ja takde sape boleh ganti..sekurang2nya saya bersyukur punya kesempatan untuk menjaganya..memanglah..bila dah anak 3 ni..sibuk kemain..sibuklah sikit dengan urusan rumah tangga..kain baju jangan cakap..dah mcm2 kaedah saya guna nk satelkan masalah ni..tapi tetap setinggi gunung Uhud jugak..huuhuu..sape yang ada ramai anak tau la mcmana gayanyer..umah saya tahun ni tak de sape pun yg sudi datang beraye..mungkin sebab kurang promosi kat BF kot..haha peduliklah.saya terimaja sape yang sudi dtg..tapi mmg gaja hidup di bandar begitu..kalau takde opn house takdelah tetamu dtg..lagi pun si kecik ni tak sihat kan..last2 nk beraya  n pi open house pun cancel last minit..adik demamlah, adik semputlah..samapai kakak-kakak pun dh boring duk umah..lagi2 sepanjang bulan lepas sekolah ganti 6 hari bekerja..mau tak bosan..nk balik kampung pun alang2 ja kalu cuti sehari..mulalah Opah dan Tok Wan ngigau sebut nama cucu..Nenek dan Atuk pulak telefon hari2..huhu...

Bukan menyepi..tapi busy...sekian..

No comments:

Post a Comment

wa kha kha...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...