Friday, January 27, 2012

PLM saya dah pecah

PLM yang saya beli dari Puan Julia dah pecah. Ceritanya bermula dengan menghidangkan suami minum petang. Saya pun membancuh teh perisa strawberi kesukaannya dalam teko bunga kangkung. Kalau ikut sukatan teko tu boleh tuang dalam 4 cawan penuh. Tapi sukatan cawan pun yang kecik-kecik je macam cawan tuk set kopitiam tu..

Pendekkan cerita, agaknya sedap sangat bancuhan teh saya pada malam tu. sampaikan Hencik suami tuang dan taung dan tuang air dalam cawan sampai tak sedar penutup teko tu dah tergolek atas meja dan pecah dilantai.

Aduh...remuknya hati saya..sebabnya susah nak dapat teko macam tu lagi. Lain rasanya bila kita bancuh air panas dalm jug plastik dan standart steel. kalu jug plastik bila terkena air panas ada tindakbalas kimia berlaku pada barang-barang palstik. teko standart steel plak tengok kualitinya. jadi saya lebih suka gunakan teko jenis pasu tu. kalu teliti dari segi pembuatannya ia lebih selamat. Tapi kalau teko yang terbaru ni tak taulah pulak..

Dalam keadaan remuk tu...istifar banyak-banyak.malas nak cari gaduh dengan Hencik suami sebab benda-benda kecik. istifarlah pengubat kala itu...kalau sayangkan teko tu. tak sampai kemana pun. esok lusa kalu dia nak pecah..pecah jugak kan...takpelah nanti cari yang lain...

Nama pun PLM (product Lifecycle Management) jadinya lepas ni kita lebih berhati-hati dalam pemilihan produk. yang penting jaga kesihatan. Makanya kalu nak guna pun kenelah berhati-hati sebab produk macam ni dh de nilai sekarang dan susah nak cari. yang tak sihat tu berlambak lah...



2 comments:

  1. salam puan nisa,
    pechah???
    kikikikikkkk [x baik ketawakan orang..]
    bukan i ketawakan, tapi ntah knp rasa geli hati terbayang kening en.suami terangkat x tahu nk komen apa... x sengaja kan.. dia pun tahu isteri sayang teko tu....
    InsyaAllah kalu jumpa 'tutup' dia yg 2nd blh la digantikan nnt saya khabarkan..

    *pinggan mangkuk lama..

    ReplyDelete
  2. tq.nur izz..dia mmg buat muke.huhu

    ReplyDelete

wa kha kha...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...