Saturday, February 4, 2012

Berkenalan dengan pelaburan EMAS

Syukur ya allah kerana mengerakkan hati tuk bertemu sendiri dengan Ustaz Syeihumaqri Haji Othman b. Hamzah iaitu selaku panel Syarak Amsyiq Gold.
Selama ni hanya dapat dengar di radio IKIM je..Petang tadi lepas je En Suami balik dari memancing, saya terus ajak dia tuk pergi ke Permas. Tuk jumpa sendiri dengan tuan punya Amsyiq Gold. Syukur dia En. Suami pun berminat tuk tahu tentang pelaburan Emas ni. Lepas dia setuju saya pun mengaturkan temujanji dengan Ustaz.

Sebenarnya bukan ada duitpun nak melabur Emas. Tapi teringin nak tahu tentang pelaburan Amsyiq Gold. Syukur juga Ustaz menerangkan pada kami tentang sistem yang digunakan oleh Public Gold.

Lepas dengar kuliah Ustaz tu baru la saya faham dan tahu serba sedikit tentang kepentingan melabur Emas. Insyallah suatu hari nanti saya juga berazam tuk mengumpul Emas.

Dalam kuliah hampir 30minit yang pendengarnya hanya 2 pasang telinga ni (saya dan encik suami)..mualnya ingat macam ramai. rupanya waktu petang td lagi ramai.haha..kami ni kita bertuah la dapat layanan istimewa jugak. Anak2 nasib baik tak buat hal. so dengan kusyuk saya dengar satu persatu penerangan Ustaz. Sekarang ni saya dalam proses nak memahami menegnai pelaburan Emas. nanti bila dah faham saya akan terangkan satu persatu...



Tapi apa yang pasti..pelaburan emas amat mengutungkan tuk jangka masa panjang. kalu kita bijak sekurang2nya kita tak pelu lagi teriat dengan beban hutang yang banyak dan sepanjang hayat. Bila hutang takde..insyallah kita akan lebih tenang beribadat.

Tak payah nk kusut-kusutkan kepala. yang pastinya jalan yang terbaik dan kaedah yang ditawarkan oleh Amsyiq Gold sememangnnya membantu umat Islam. Lepas nijagan takut2 tuk simpan emas kerana takut tuk bayar zakat. Sebaliknya zakat tu menyucikan harta..menyucikan hati kita insyallah..

Kalaun nak tau lanjut tai je Amsyiq Gold kt google. atau klik kt alamat ni http://syeikhulmaqari.blogspot.com

Fikirkan lah tuk masa depan anak, diri sendiri dan keluarga dan yang paling penting fikirkan tuk jangka panjang tentang ekonomi umat Islam.

No comments:

Post a Comment

wa kha kha...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...