Tuesday, July 24, 2012

Majlis Akiqah anak-anak saya..alhamdulillah dapat laksanakan juga.

Salam semua..

sebelum puasa hari tu semapat kami buat majlis akiqah untuk anak-anak..syukur hasil kongsi beli lembu sekor dan akiqah untuk 5 orang anak..termasuk anak sedara.

Saya juga dapat hiaskan buaian tuk baby di situ..sekadar suka-suka..bukan ikut adat BErRENDOI..cuma nak nampak cantik jer dengan buaian di tengah laman rumah..

Kami jemput kumpulan Keluarga Sakinah..yang sinonim dengan adat bercukur di Johor..

Bayi tidak lagi dibawa keliling tetamu untuk dipotong jambul.sebaliknya sewaktu majlis bermarhaban bayi di cukur rambutnya sehingga botak..kemudian rambut di timbang dan dinilaikan dengan emas..maka nilaian tersebut disedekahkan kepada yang memerlukan..mudah-mudahan sedekah itu membawa manfaat bada hidup bayi..

sedikit klik..klik saya hari itu..









 Bersama majlis sambut menantu adik ipar saya..cantik tak pelamin tu..saya la yang buat tu..baut syarat jerk..

No comments:

Post a Comment

wa kha kha...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...