Tuesday, July 24, 2012

Ramadhan Karimm


Assalamualaikum..

Salam ramadhan kepada seluruh muslimin dan muslimat.

Ramadhan datang lagi memhiasi lembaran kehidupan..menyinari kubu kegelapan..mengisi jiwa kekosongan..

Ramadhan datang lagi membawa sebuah perkhabaran..tentang sebuah kehidupan dan masa depan yang akan datang..moga perjuangan paya shuhada di sana sentiasa mendapat redha ilahi..moga perjuangan mereka mendapat shahid yang dinanti..Bunga yang gugur bertaburan..bunga yang akan menghiasi syurgawi..Ya Allah berikan kemenangan keatas mereka yang berhak..

Kita di sini..masih begini atau telah hanyut dilambung ombak?

Kemewahan hidup ini serta merta tiada makna..jika tidak mengisi ramdhan ini dengan sebaiknya..
Maka sucikanlah jiwa..isikanlah rohani mu dengan keimanan dan kembali kefitrah takwa pada yang esa..

Oh anak-anak..moga kalian mengerti  akan ramadhan kali ni..

Oh Ramadhan.moga ia membuka seluas-luas nikmat ..membuka seluas-luas hati.melembutkan yang keras..memutihkan yang hitam..menyatukan ia menjadi satu dengan nimat kekeluargaan..

Oh IBU..Oh AYAH..aku rindu..mereka juga merindui..

Semoga Ramadhan kali ini..ukhwah ini..harapan ini juga penuh sinar yang terjalin..

Untuk sahabat..sabarlah mendidik anak-anak..jangan menyesali apa yang ada..sebaliknya jauh bersyukur atas nikmat dan dugaannya..mungkin kini kau tau erti ibu yang sebenar..tapi syukurlah kita berpeluang merasai kemanisan itu dihujngnya nanti..moga dirimu sihat..menempuh ramadhan bersama anak-anak dan cahyamata baru.

Untuk suami..ku tak bisa sabar sepenuhnya..tetapi akan ku ubat sabar itu dengan nur dan hidayah darinya..Mungkin Ramadhan ini menguji  lagi..tentang erti kesabaran..harap berterusan dan rasa kekuatan..moga Ramadhan ini sama seperti yang lalu..mengecapi nikmat sebenar puasa dan terawih bersama..namun ku mohon dari mu..agar merestui aku dalam doa-doa mu..

Rezeki..Ramdhan pintu rezeki..Ramadhan pintu nikmat dan rahmat..mudah-mudahan rasa beryukur ini berterusan hingga dihujungnya..

Andai ini Ramadhan terakhir untuk ku..moga bisa ku jadikan ia bekalan kala kegelapan di sana nanti..menjawab dengan lisan yang nyata..menerima sebanyak mana pahala amal..

Anak-anak..tak pernah termimpi untuk bersama kalian sebelum ini..mungkin ini peluang terakhir ku memeluk kalian erat-erat..mungkin ini peluang terakhir ku mengucup pipi kalian sepuas-puasnya..mungkin ini peluang terakhir ku bermain bersama-sama..Andai ini yang terakhir doaku moga kalian tak pernah lupakan ibumu yang melahirkan..Tak pernah melupakan siapa pencipta mu..tak pernah melupakan siapa penyebar syiar nya..

Alhamdulillah..syukur pada mu Ya Allah segala nikmat untuk aku bermuhasabar di waktu dinihari 1 Ramadhan tahun ini..

1 Ramdhan 1433 Hijrah
Nukilan: Khairulnisak Kadir
www.knisacs.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

wa kha kha...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...