Tuesday, February 8, 2011

pengalaman yang berharga



pengalaman pertama memang tak dapat digambarkan lahirkan anak pertama memang penuh mencabar.rasa ketakutan yang terlalu amat takut.dengan pengetahuan yang kurang. memakan masa yang agak panjang. dlm labouroom hampir 10 jam.tapi syukur tuhan kurang kan rasa sakit.aku hanya sakit masa saat2 nk bersalin je. anak pertama terpaksa di vakum. sebab dh kurang tenaga. tp alhamdulillah allah anugerahkan aku anak yang comel.dan sekarang umurnya genap 2 tahun pada 3 mac ini. itulah putri ku Husna Qistina Wardah.




pengalaman kali kedua pula aku rasa lebih berkeyakinan dan bersedia. tapi keadaan kesakitan tu dh rasa sejak seminggu. mungkin stress yang terlalu. niat nk pulang ke kampung pada hari tu terkubur sebab gerak hati kata mcm nk bersalin hari ini.lalu laluan dilencongkan ke Hospital Kulai. lepas je cek tak aku trus konferm nk bersalin. tunggu punye tunggu dr jam 11 sampai jan 2 ptg aku selamat bersalin.tak sempat nk tunggu suami aku. mudahnyer bersalin kali yang kedua dan tak banyak komplikasi. putri ku yang kedua Elissa Qairina Wardah kini genap 9 bulan 22 feb ini.

moralnye mungkin anak rapat setahun satu tu yg jd mudah bersalin..


kalu diizinkan aku ingin pengalaman tuk kali yang ketiga atau mungkin yang keempat...insyallah tp bukan masa yang terdekat.harap2 lps ni kembar plak ker...hehe.

seronok tgok anak2 dh membesar.

No comments:

Post a Comment

wa kha kha...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...