Wednesday, May 9, 2012

Cerita Husna Yang Sedang Kemaruk Ber-Puzzle

Salam..lama dah tersimpan gambar nih.

Baru ni rasa terpanggil tuk tambah kt entry. Sebagai cerita sembang-sembang tuk tatapan kengkawan. Cerita biasa jerk..

Kisah memilih permainan yang sesuai tuk anak-anak. Saya beritahu Hubby nak belikan Husna Puzzle. Pastu my Hubby kata budak baya ni tak sesuai lagi nk main puzzle. Em...boring je bila dengar hubby kata macam tu. Tak semangat langsung la.Balik-balik nak bagi budak-budak main dengan buku, kaler-kaler sume bende yang dia dah naik boring...

Sekali sekala nak jugak belikan mainan lain. Di jadikan cerita masa anak2 sedara duk kat umah saya, saya tergerak hati tuk belikan mainan Puzzle. Kebetulan ada jual kt kedai 2 henget. Sampai je kat rumah masing-masing berebut buat puzzle. Husna pulak tengok je abang kakak main. Kebetulan esoknya mereka sume balik ke rumah derang. So pepagi tu lepas je bangun tido Husna terus cari Puzzle yang beli semalam.

Lama jugak dia cuba buat dan akhirnya berjaya. Saya pun bantu jugak sama. Lepas dah siap buat Puzzle dia sepahkan semula. Ulang banyak kali sampai saya jemu dan terus biarkan dia main sesorang. Kisahnya berlarutan sampai ke malam. Tak jemu-jemu dia pasang puzzle. Lama-lama dia dah makin mahir. Cepat je selesai.

Bagi saya permainan Puzzle jugak dapat tingkatkan IQ budak-budak. Akhirnya saya juga belikan mereka berdua Puzzle yang tebal sikit dan tahan lasak. Elissa pun dah mula tunjukkan perkembangan yang baik. Yang penting anak-anak seronok..Saya juga ajar mereka cara nak jaga mainan tu supaya simpan elok-elok nanti lain kali nak main banyak kali pun boleh..

Husna selesaikan Puzzle ni berkali-kali tanpa jemu

No comments:

Post a Comment

wa kha kha...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...