Thursday, May 31, 2012

Happy 4th Annyversary

Syukur kehadrat ilahi...

Atas kurnianya perkahwinan kami sampai ke usia 4 tahun sekarang. Walaupun banyak dugaan yang harus kami tempuhi sepanjang perkahwinan kami tetap bersama. Sehati, sejiwa, sepakat, serasa..ceh dan macam2 la se..yang sewaktu dengannya..Pendek kata semua masih boleh dirunding. Masalah masih boleh diuruskan sendiri tanpa campur tangan pihak ke3..masih berkomunikasi dengan baik. Walaupun usia perkahwinan begini memang banyak dugaan terutamanya dari segi masalah ekonomi dan perhubungan. Semuanya kami hadapi dengan berkhemah..penuh hati-hati. Kalau pihak saya begini, di pihak dia beralah. Kalau pihak dia begitu, pihak saya pula kecut perut..tau takut bila dia naik hangin..Jangan coba-coba bikin dia begitu lagi..hehe..

Tapi syukurlah..kasih sayang mangkin erat..cuma dua tiga hari kebelakangan ini sahaja problem datang bertubi-tubi. Syukur juga dia memahami. Kemelut ini datangnya pun dari dia juga..pandai-pandailah dia satel nanti.. Saya hanya mampu berdoa yang terbaik untuk hubungan rumahtangga kami dan hubungan antara saya dan ibubapa saya juga dengan ibubapa mertua. Diaharap hubungan besan sama besan pun okay-okay saja.

Untuk anak-anak..mungkin keluarga dah besar sikit sekarang. Perlu lebih tolak ansur..Kalau saya penat dia akan tolong uruskan anak-anak. Kalau dia penat begitu juga saya take over melayan anak-anak. Urusan rumahtangga, semua dah bagi tugasan masing-masing. Bab dapur sampailah ke kain baju dan urusan berak kencing anak..fikir-fikirkanlah bersama. Pahit manisnya ditelan bersama.

Tanggugjawab pada Allah..yang ni kadang-kadang kita selalu lupa. Walhal dalam rumahtangga yang utama ialah redha Allah. Saya masih banyak yang perlu dipelajari. Diharap dia juga jangan lalai dalam tanggugjawabnya pada keluarga. Setiap laku kita, lisan dan apa jua hanya untuk redha Allah dalam perkahwinan ini. Nampak kawin macam mudah tapi untuk bertahan keusia ini Tuhan lebih mengetahuinya.

Harapan tuk akan datang moga apa yang berlaku akan mengeratkan lagi kasih sayang kami. Mudah-mudahan rumahtangga kami tak ditiup angin taufan lagi..Paling takut bila anak-anak dah bertambah. Jangan coba-coba ye cik Abang..cukuplah yang lepas-lepas tu..Fikir macamana nak bina keluarga pula. Nak didik anak-anak yang terbaik tuk dunia wal akhirat. Kita didik mereka dengan iman dan amal bersama-sama..

Akhirnya..yang saya nak katakan..saya sayang awak Ahamd Syammudin bin Ibrahim masih macam dulu lagi.


2 comments:

wa kha kha...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...