Wednesday, May 9, 2012

Hadiah Tuk Mereka

Salam semua.

Semalam baru je sampai perabot yang saya tempah tuk anak-anak. Kebetulan kedai perabut dekat dengan rumah ni ada buat ofer..Biasalahkan ofer sepanjang tahun. Terfikir nak beli perabut tu pun sebab fikirkan anak-anak. Satunya tuk mereka lebih rajin, tanamkan sifat kasih sayang dan lebih berdikari.huhu..

2..3 hari sebelum perabut tu sampai saya dah buat perjanjian dengan anak-anak.. Sebab katil tu memang dia suke masa  jejalan kat Kedai Perabut tu.  Cuma masa pi tempah tu saya yang pergi sendiri. Kebetulan kawan saya pun tengah oder perabut tuk umah baru dia. So dapatlah diskaun sikit.

Saya kata pada si Kakak..Kalu kakak nak katil Hello Kitti kakak kene rajin tau. Jangan malas bila mummy suruh buat ok..Kain baju tak mau sepah. Mainan lepas main terus kemas. Lepas ni dah boleh tidur kat bilik sendiri. Bangun tidur tak mau nangis. Pagi terus gosok gigi dan mandi. Derang pun angguk setuju.. Syukurlah anak-anak saya memang mudah di asuh. Baik Elissa 2 tahun tu pun dah boleh diatur. Sebagai ganjarannya hadiah tuk mereka, ia memang impian saya pun nak bagi sedikit keselesaan dan keriangan tuk anak-anak.

Semalam pertama kalinya saya asingkan tempat tidur mereka. Syukurlah senang je nak susun mereka.Kul 10 malam terus masuk tidur. Malam saya cuma sediakan botol air tuk mereka minum kalau terjaga bila haus. Cuma si kakak yang manja tu nak suh tidur pun kene tepuk-tepuk dulu. Mesti nak peluk mummy dulu naru boleh tidur. Elissa jugak yang senang tido. Ada bantal peluk, habis susu satu botol terus tidur nyenyak..malam tu mereka tidur nyenyak sampai ke pagi..

 Dah masuk tidur..senang je ini budak..

 Kemaruk main panjat-panjat jelah

Harap mereka seronok dan bermotivasi bila dapat adik nanti. Mummy tetap sayang mereka berdua..

No comments:

Post a Comment

wa kha kha...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...