Thursday, June 21, 2012

DIY Goodie Bags Kawin

Salam semua..

Tengah sibuk la sekarang ni..

Berita baik tau tuk Biznes pertama kami...yup...'Dah dapat kedai'..yuhuuuuuuu..best gilers.

Walaupun kedai tu tak la besar mana seperti yang kami impikan..tapi cukuplah tuk menampung 5 perut buat masa ini..

Risau jugak..periuk nasi dah makin berkerak gamaknyer..hihi..So sekarangf tengah proses tuk setup kedai..nanti ada cite kita update selalu k...

La ni nak citer pasal Goodie Bags Kawin...untuk majlis sambut menantu kat umah mak mertua aku..
Peh..mentang-mentang aku cuti 3 bulan abis sume pulun keje kat aku..cih..ahaks..

Lagi pun nak buat majlis Aqikah anak-anak aku..yelah semua bebudak tu tak dan lagi nak buat tuk derang.. Jadinya planing tuk tumbang lembu sekor pastu bahagikan 6 bahgian..

La ni aku tengah sibuk wat design kad kawin derang dengan Goodie Bags ni..maklumlah kos tak besar mana pun. Jadi terpaksalah kreatif sikit kan..

Dapat idea ni dari google la jugak..hehe pinjam idea korang eh..

Meterialnya guna paper bag "Goreng pisang"..Modal dalam 20sen satu keping.

Tepek gambar sikit..tapi design sendirilah..ku gunakan kemahiran yang ada untuk optimumkan kos. Penat belajar tinggi-tinggi weh..hihi..

So..lebih kurang cam nilah. Tepek gambar sikit ngan reben..tapi tu reben sample jerk..sebab tak pi cari reben lagi..


OK tak?...hopely bolehlah kongsi sikit bagi adi-adik ke sesape yang tengah buntu nak buat persediaan kawin..tak payah pening-pening..gunakan kemudahan yang ada..google je eh..

1 comment:

wa kha kha...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...